FAQs (veelgestelde vragen)

Vind hieronder het antwoord op veel van uw vragen, of neem direct contact op voor meer informatie.

Welke garantie is van toepassing?

Wij geven 3 maanden garantie op uitgevoerde reparatie en gebruikte onderdelen. Deze garantie is van toepassing bij normaal / regulier gebruik van het vervoermiddel. Schade aan onderdelen als gevolg van een ongeval of oneigenlijk gebruik van het vervoermiddel valt niet onder deze garantie.

Wat zijn de voorrijkosten?

U betaalt geen voorrijkosten binnen de gemeente Nieuwegein. Heeft u onze hulp nodig binnen een straal van 15 km van Nieuwegein (Galecop, postcode: 3437NV) dan zijn de voorrijkosten € 13,50. Buiten de staal van 15 km betaald u € 0.55 per km extra.
Voordat de monteur naar u toe komt, wordt u geïnformeerd of er voorrijkosten verschuldigd zijn.

Komen jullie ook bij bejaarden- / verzorgingstehuizen?

Ja, wij komen ook bij bejaardentehuizen en verzorgingstehuizen. Als u ons belt maken we een afspraak en komen wij bij langs.

Ik woon in een flat, is dat een probleem?

Dat u in een flat of appartement woont is voor onze monteur geen probleem. Met zijn rijdende werkplaats verzorgt hij op lokatie voor een geschikte werkplek. De fiets, rollator, bakfiets etc. dient vrij toegankelijk te zijn voor onze monteur. Dus niet achterin een berging met meubelen ervoor etc.

Hoe kan ik betalen?

U kunt bij de monteur pinnen of met contant geld afrekenen. Onze voorkeur gaat uit naar betaling via de mobiele pinautomaat die de monteur bij zich heeft.

Verkopen jullie losse fietsonderdelen?

Voor losse onderdelen kunt u ook bij ons terecht. Informeer telefonisch of per mail naar de mogelijkheden, we helpen u graag bij het aanschaffen van de juiste fietsonderdelen.

Onderhouden of repareren jullie ook een scootmobiel?

Reparatie of onderhoud aan een scootmobiel is mogelijk in overleg. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

Ik heb een oude 2e hands fiets, kan ik jullie dan wel bellen?

Ook voor reparatie en onderhoud van tweede hands fietsen kunt u bij ons terecht. Wij verzoeken u vooraf bij ons een offerte aan te vragen.

Wat zijn de tarieven voor reparatie?

Om teleurstellingen en onverwachte kosten te voorkomen werken wij voor reparaties met offertes. Een offerte vraagt u van te voren bij ons aan, waarbij wij u vragen de gewenste reparatie zo goed mogelijk te omschrijven. Op deze manier kunnen wij u de best passende offerte aanbieden.

Zijn jullie bereikbaar buiten de openingstijden?

Uiteraard kunt u ons bij pech onderweg altijd buiten openingstijd proberen te bellen. Mocht de monteur beschikbaar zijn, dan kan u met hem afstemmen welke hulp geboden kan worden. We willen u altijd kunnen helpen, maar kunnen helaas geen 24 uurs service bieden.

Bieden jullie vervangend vervoer, fiets of rollator aan?

Een vervangende fiets is op aanvraag mogelijk. Een vervangende rollator of bakfiets is helaas niet mogelijk. Uiteraard doen wij onze uiterste best dat u nog dezelfde dag van uw rollator of bakfiets gebruik kunt maken.

Kan ik bij jullie langskomen?

Het is helaas niet mogelijk om bij ons langs te komen. Wij hebben geen bedrijfspand met werkplaats of winkel.

Waar is jullie werkplaats / winkel?

Wij hebben geen bedrijfspand met werkplaats of winkel. De fietsreparateur heeft een rijdende werkplaats tot zijn beschikking en komt bij u ter plekke.

Bij pech onderweg, brengen jullie mij dan thuis?

In overleg kan er geregeld worden dat u naar huis, het werk of een OV punt (busstation, treinstation) wordt gebracht.

Welke racefietsen en sportfietsen onderhouden en repareren jullie?

Voor reparatie en onderhoud van sportfietsen kunt u bij ons terecht. Voor onderhoud van racefietsen moeten wij u doorverwijzen naar een speciaalzaak. Bij twijfel of u een race- of sportfiets heeft, neem dan contact met ons op.  

VRAGEN?

Heeft u geen antwoord kunnen vinden op uw vraag, neem dan gerust contact met ons op:

Telefoon: 06 40213492
Email: info@rijwielwacht.nl